[linux] subtitles toevoegen met mplayer of mencoder

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Zo Apr 3 17:48:58 CEST 2005

Hoi,
ik heb mplayer nu zover dat hij een avi-file afspeelt met subtitles;
maar daarvan wil ik nu een nieuwe file maken.

mplayer roma.avi -sub roma.srt

laat me van Fellinis Roma genieten. Maar hoe dit nu op
CD of DVD gebrand? Als ik mencoder gebruik wil hij
vanalles over geluid weten - maar er zit al perfect geluid
in de avi-file. En opeens wil hij informatie over de fonts,
en dat is in mplayer ook allemaal al dik voor elkaar.

Zucht ... waarom is dit allemaal zo gecompliceerd... of ben
ik gewoon heel dom?

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University, Faculty of Arts,        Dept. of Linguistics & AI