[linux] Re: subtitles toevoegen met mplayer of mencoder

Zo Apr 3 18:06:05 CEST 2005

On Sun, 3 Apr 2005, Hans Paijmans wrote:

> ik heb mplayer nu zover dat hij een avi-file afspeelt met subtitles;
> maar daarvan wil ik nu een nieuwe file maken.
>
> mplayer roma.avi -sub roma.srt
>
> laat me van Fellinis Roma genieten. Maar hoe dit nu op
> CD of DVD gebrand? Als ik mencoder gebruik wil hij
> vanalles over geluid weten - maar er zit al perfect geluid
> in de avi-file. En opeens wil hij informatie over de fonts,
> en dat is in mplayer ook allemaal al dik voor elkaar.

Wat is je verwachting hier? Wil je DVD compatible formaat? Dan moet je je
houden aan de daarvoor geldende standaarden. Wat je met een CD wil doen is
me niet bekend maar het zal ongetwijfeld niet met dezelfde standaarden
gaan.

> Zucht ... waarom is dit allemaal zo gecompliceerd... of ben
> ik gewoon heel dom?

Inkopper natuurlijk ;-)

Hugo.