[linux] Re: vi en nul karakters

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Do Apr 7 12:03:29 CEST 2005

Op do, 31-03-2005 te 19:39 +0200, schreef Cecil Westerhof:
> Ik heb een tekst document waarin karakters als ^@ worden weergegeven.
> Met od kwam ik erachter dat dit nul karakters zijn. Hoe geef ik deze aan
> in een reguliere expressie in vi, opdat ik er op kan zoeken.

Heb reeds een goede manier gevonden. Het kan met:
	tr '\000' '\n' <bestand

Het ging trouwens om de leden van een mailinglist van qmail te krijgen.
Dit kan met:
	cat [qmaildir]/[mailinglijst]/subscribers/* | tr '\000' '\n' | sed -e 's/^T//' | sort

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>