[linux] Re: VoIP

Do Apr 7 19:32:12 CEST 2005

On Thu, 7 Apr 2005, Roeland Th. Jansen wrote:

> er zijn natuurlijk veel meer VOIP oplossingen.

Belangrijk is de 2 standaarden uit elkaar te houden.

H.323 is relatief stabiel. Gaat veel verder als alleen VOIP. Maar ITU
standaarden moet je kopen en zijn nu niet bepaald lekker leesvoer als je
geen rechten studie gedaan hebt.

De andere standaard, SIP, gaat via het process van de internet
standaarden. Maar het is nogal een bewegelijk doelwit door de aanvullingen
en zo. Het kan daardoor wat lastiger blijken om SIP volledige compatible
te krijgen met een andere partij.

Hugo.