[linux] Re: nog steeds: subtitles in films?

Za Apr 9 13:51:17 CEST 2005

On Sat, 9 Apr 2005, Hans Paijmans wrote:

> Ik probeer nu toch al twee weken subtitles in een video te
> krijgen. Mijn god, wat is dat geklooi met video-files moeilijk!
>
> Het is zwoegen, maar ik kom iedere dag een stukje verder. Ik
> heb nu onder de knie hoe je een .srt bestand in een video
> kunt krijgen met spumux... het enige probleem is dat de subtitles
> niet zichtbaar zijn. Hoe weet ik dan dat ze er in zitten?
> Wel, omdat ik ze er met spuunmux weer uit kan halen!

Als een unmux actie lukt zitten ze dus niet in je beeld materiaal. Maar
allen los verstopt in je bestand. Lijkt me niet wat je zoekt.

Kun je eens kijken met div::rip hoe die precies alle acties uitvoert om
een DVD uit elkaar te pluizen en daar een single MPEG bestand van kan
maken? Dat kan je een hoop leren over welke individuele actie onderhuids
worden uitgevoerd.

Hugo.