[linux] Re: xvid to mpeg converter

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Zo Apr 10 12:48:54 CEST 2005

Johan Wevers wrote:
> Hallo,
>
> Sinds Xs4all de datalimietten afgeschaft heeft ben ik druk bezig om
> films en afleveringen van SF series te downloaden. Helaas staan die
> gewoonlijk in xvid formaat op eMule, en mijn PC (P2-350) slaagt er niet
> in om die acceptabel af te spelen (1 beeld per 5 s, of beeld en geluid
> die asynchroonlopen).
>
> MPEG speelt echter zonder problemen af, dus ik vroeg me af of er software
> bestaat die avi files met xvid encoding kunnen omzetten in mpeg. Onder
> windows heb ik wel iets gezonden (via eMule), maar die crasht halverwege dus
> [...]

Heel in het algemeen ben ik erg tevreden over mplayer en transcode
om 't een naar 't ander om te zetten. Of dat op een 350 mhz machine
ook redelijk werkt, weet ik niet.

Zie ook het gento discussion forum en de howto om avi naar andere
formats om te zetten.

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University, Faculty of Arts,        Dept. of Linguistics & AI