[linux] Re: rippen CD's

Peter Vollebregt peter.vollebregt op oracle.com
Ma Apr 11 12:57:01 CEST 2005

Cecil Westerhof wrote:

>Een Gnome ripper. Gebruikt onderhuids cdparanoia en notlame. Bijkomend
>voordeel is dat de namen van de geproduceerde mp3's nog ergens op slaan.

Volgens mij is het 'grip'.

Probeer het als test eens met abcde als frontend - vind ik erg leuk
(text-based maar zeer eenvoudig in het gebruik).
http://lly.org/~rcw/abcde/page/

Deze gebruikt overigens onderliggend dezelfde tools. het verschil in
snelheid kan best liggen aan cdparanoia. Deze leest langzamer dan
beschikbare proprietatry tools.

Peter