[linux] Re: rippen CD's

Ronald S. Bultje rbultje op ronald.bitfreak.net
Ma Apr 11 14:26:09 CEST 2005

Hoi Cecil

On Mon, 11 Apr 2005, Cecil Westerhof wrote:
> Als ik met Grib een CD rip, dan duurt dit meestal rond het half uur. Op
> het internet kwam ik tegen dat het in driie á vier minuten zou moeten
> kunnen. Is er iets flink mis met mijn systeem, of is drie á vier minuten
> gewoon een broodje aap?

Hangt van je settings af. Je gebruikt cdparanoia, in de opties kun je een
cdparanoia path opgeven. Zet de 'paranoia mode' laag, dan gaat het
sneller. Dingen als disksnelheid of encoder snelheid zullen de bottleneck
niet zijn hier...

En probeer sound juicer eens, grip is echt een stenen tijdperk applicatie!
Zelfde idee, maar dan een gelikte interface met auto-tagging en
dergelijke.

Ronald