[linux] Re: rippen CD's

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Ma Apr 11 15:27:46 CEST 2005

Op ma, 11-04-2005 te 14:43 +0200, schreef Daniel C. von Asmuth:
> Wellicht dat het omzetten naar MP3 formaat non-triviale CPU inspanning
> vereist en dus afhankelijk is van de rekenkracht van de computer of het
> lezen wordt vertraagd door krassen op de CD's.
>
> Ik heb het volgende geprobeerd:
>
> time cdda2wav  -I generic_scsi -b 16 -S 40 -D 1,3,0 -paranoia cd.wav
>
> Op een oud & traag systeempje met 40X SCSI CD-ROM (10 MB/s) en iets
> modernere HD een cd van 51 minuten ingelezen naar Microsoft WAV formaat,
> 16 bit stereo 44100 Hz levert een totaal verlopen tijd van 1 minuut 14
> seconden op, met meer dan 18 sec. processortijd. De output file is
> [...]

Of ik nu alleen rip of rip en encode, in beide gevallen gaat het erg
traag. Als ik jouw commando echter loslaat op een CD van ongeveer een
uur, dan duurt dat 1 minuut 43 seconden. Met 2 1/4 user en 1 3/4 system
processor tijd.
Het bestand is 61 MB groot.
Het kan dus een stuk sneller. Ik krijg alleen op deze manier een groot
wav bestand.
Nu nog uitvogelen hoe ik enerzijds snel kan rippen en anderzijds
meerdere bestanden met de goede naam en in de goede directory kan
krijgen.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>