[linux] Re: outlook en pgp

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Apr 18 13:50:15 CEST 2005

On Sat 16 Apr 2005, Hans Paijmans wrote:

> Dank je wel: dit is wat ik al vermoedde. De boodschap naar de
> studenten luidt dus 'geen Outlook gebruiken'. Maar dat wisten
> ze al :-)

Er is ook een gpg dinges die je wel met outlook (outlook express i.i.g.)
kan gebruiken. Daarbij tik je je bericht in, selecteert 'm, doet de een
of andere (instelbare) hotkey en dan wordt de tekst vervangen door de
gpg equivalent. Decoderen gaat op een vergelijkbare manier. Werkt op
zich niet eens zo slecht.

Ik weet zo niet meer hoe e.e.a. heet, dit kwam ik tegen toen ik 2,5 jaar
geleden moest onderzoeken wat de impact zou zijn om bepaalde berichten
verkeer met gpg te signen / encrypten. Daarbij moesten ook OE-diehards
ermeer overweg kunnen.

Paul Slootman