[linux] Re: outlook en pgp

Casper Gielen casper op dse.nl
Ma Apr 18 20:48:26 CEST 2005

Op zaterdag 16 april 2005 13:31, schreef Hans Paijmans:

> Het is eieren dansen als je iets ten nadele van MS wilt vertellen.
> Ten eerste heb je heel snel de naam te pakken een querulant te zijn,
> en ten tweede is gelijk hebben sowieso vaak dodelijk...

Ik heb zo m'n eigen techniek ontwikkeld om mensen te interesseren in de
alternatieven. Ik maak gebruik voor de afkeer van "De baas".
Een groot deel van m'n werk is Windows ondersteunen, en als de
gebruiker weer eens klaagt over die .... computers wijs ik ze er op
dat het niet aan de computer ligt, maar aan de software. De standaard
reactie is dan "Waarom gebruiken we deze software dan." Mijn antwoord
is "Omdat de baas het wil, thuis draai ik lekker firefox/openoffice/linux/whatever".
Vervolgens leg ik ze uit waar ze het moeten downloaden (of geef ze een
Knoppix CD) en druk ik ze op het hart dat vooral niet op het werk te proberen.
Als het niet mag is het opeens interessant.

--
	Casper Gielen
CAPSLOCK2000 op zvdk.nl, capslock2000 op subdimension.com