[linux] Re: GUI voor rsync?

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Vr Apr 22 14:15:38 CEST 2005

On Friday 22 April 2005 14:00, Raymond A. Meijer wrote:
> Hi,
>
> Ik ben op zoek naar een programma (liefst via een GUI) waarmee ik via rsync
> (of iets vergelijkbaars) via een SSH-verbinding een 1-op-1 kopie kan maken
> van een machine, en dat ook automatisch kan laten plaatsvinden.
>
> Wat gebruiken jullie hiervoor? Of hebben jullie zelf iets in  elkaar
> geknutseld met rsync en cron?

Indien nodig, is dat de beste oplossing. aan een gui heb je helemaal niets
hiervoor.
lees google er even op na hoe je een keypaar maakt zodat je automagisch kan
inloggen, en dan (ff uit het blote hoofd) `rsync -rsh=ssh
user op remotemachine.net:/path/to/your/stuff/ /bestemming/waar/het/naar/toe/moet/`

Als je wil mag je een gui zoeken om je cronjob op te geven als de volgorde
"minuut, uur, dag, maand, weekdag" je even ontschoten is. De echte bikkels
gebruiken natuurlijk crontab -e.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra