[linux] Re: GUI voor rsync?

Raymond A. Meijer raymond op psytrance.org
Vr Apr 22 14:25:58 CEST 2005

On Fri, 22 Apr 2005, 14:15, Jelle Boomstra wrote:

> Indien nodig, is dat de beste oplossing. aan een gui heb je helemaal niets
> hiervoor.

Wel, het wordt niet helemaal een 1:1 kopie, maar alleen bepaalde
directories. En het is zoveel uitzoekwerk anders, zonder GUI...

> lees google er even op na hoe je een keypaar maakt zodat je automagisch kan
> inloggen,

Goed bekend mee ;)

> en dan (ff uit het blote hoofd) `rsync -rsh=ssh
> user op remotemachine.net:/path/to/your/stuff/
> /bestemming/waar/het/naar/toe/moet/`

Er zijn nog een hoop extra flags, zoals voor compressie, deletes, e.d., en
ook daarvoor zou ik een GUI willen gebruiken.

Kortom, ik zou graag een GUI hebben om niet zelf alles te hoeven uitvogelen
/selecteren...

> Als je wil mag je een gui zoeken om je cronjob op te geven als de volgorde
> "minuut, uur, dag, maand, weekdag" je even ontschoten is. De echte bikkels
> gebruiken natuurlijk crontab -e.

Uiteraard 'crontab -e' ;)

Bedankt i.i.g.,

Ray