[linux] Re: alias gebruiken in een script

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Za Apr 23 22:51:21 CEST 2005

Op za, 23-04-2005 te 19:38 +0200, schreef Daniel C. von Asmuth:

> Dat hang er vanaf, zei de beul.
> Zie de man page van de shell die u gebruikt.
>
> Voor GNU bash zou het antwoord luiden:
> neem 'shopt -s expand_aliases' op in uw script.

Merci, dat was wat ik nodig had. Had weliswaar 'man bash' gedaan, maar
niet gevonden.
Moet er daarnaast wel voor zorgen dat de aliases weer worden
gedefinieerd. Bij aanroep van een script wordt er een nieuwe shell
gestart zonder dat die aliases weer worden gedefinieerd. Maar dat is wel
te overzien.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>