[linux] Re: alias gebruiken in een script

J. mailing-lists op xs4all.nl
Ma Apr 25 10:12:30 CEST 2005

On Mon, 25 Apr 2005, Cecil Westerhof wrote:

> Ah, weer iets geleerd. Op dit moment niet zo heel erg. Tijdens het
> ontwikkelen van het script worden de aliases namelijk aangepast. ;-}
> Als het eenmaal goed werkt dan zal ik je tip zeker gebruiken.
>
> Tot nu toe niet echt met bash gewerkt. (Werkt toch wel anders als de
> talen waar ik tot nu toe mee heb gewerkt.) Maar ik ben een back-up
> script aan het ontwikkelen en dan is het wel handig als het zo generiek
> mogelijk werkt. Dan kunnen anderen het ook gebruiken.

Monday, April 25 10:08:15

Da's een mooi en soms kostbaar streven ;-)

Wat ik zelf altijd wel makkelijk vind als ik dingen met bash moet regelen
is de `Advanced Bash Scripting Guide' . Staat bijv. een hoofdstuk in over
`Portability Issues' .

http://www.tldp.org/guides.html

Suc6.

J.