[linux] Re: alias gebruiken in een script

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Ma Apr 25 09:55:09 CEST 2005

Op ma, 25-04-2005 te 09:03 +0200, schreef J.:

> Dit heeft te maken met hoe je bash opstart, zie INVOCATION in de man page.
> Als je /etc/profile en andere bash opstart configuratie bestanden wilt
> laden in je script om bijv. je aliasen te kunnen gebruiken dan kan je
> bash aanroepen met de `--login' optie:
>
> #!/bin/bash --login
> shopt -s expand_aliases

Ah, weer iets geleerd. Op dit moment niet zo heel erg. Tijdens het
ontwikkelen van het script worden de aliases namelijk aangepast. ;-}
Als het eenmaal goed werkt dan zal ik je tip zeker gebruiken.

Tot nu toe niet echt met bash gewerkt. (Werkt toch wel anders als de
talen waar ik tot nu toe mee heb gewerkt.) Maar ik ben een back-up
script aan het ontwikkelen en dan is het wel handig als het zo generiek
mogelijk werkt. Dan kunnen anderen het ook gebruiken.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>