[linux] Re: Uit elkaar pluizen van CHM als archief?

J. mailing-lists op xs4all.nl
Wo Apr 27 00:45:56 CEST 2005

On Tue, 26 Apr 2005, Hugo van der Kooij wrote:
> Hoi,
>
> Ik heb files die blijkbaar als CHM in elkaar zijn geprutst maar waar ik
> maar 2 files van wil hebben. Onderstaand overzicht maakt denk ik
> duidelijk:
>
> /home/virus/test/vir7092-2160.tmp Archive CHM
> /home/virus/test/vir7092-2160.tmp/#IDXHDR OK
<CUT>
</CUT>
> Ik zag dat er een xchm is maar die is bedoeld als een soort van help lezer
> en niet om een archive uit elkaar te trekken.
>
> CAB file kan ik al met cabextract uit elkaar trekken. Iets dergelijks zou
> erg handig zijn voor CHM archieven.
>
> Hugo

Ik weet niet hoe dat te doen op de GNU/Linux cli. Maar wel vanaf de
Microsoft DOS cli ;-)

Door de standaard CHM parser `hh.exe' vanaf de cli aanroepen met
de optie `-decompile' .

~: hh.exe -decompile c:\targetdir\ c:\documentation.chm

Na ff snel gekeken te hebben op [google.nl/linux], deze software listing
online gevonden voor tux like systemen .
http://www.freedownloadscenter.com/Best/free-linux-_chm.html

Tenminste.. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

J.