[linux] Re: lilo en grub

paai j.j.paijmans op uvt.nl
Do Apr 28 11:16:18 CEST 2005

Jelle Boomstra wrote:

> Doe je de kernel installatie met de hand (er zijn genoeg masochisten die dat
> leuk vinden) dan zul je dus ook zelf /boot/grub/menu.lst
> of /boot/grub/grub.conf aan moeten passen zodat er een regeltje in staat voor
> je nieuwe kernel. Vergeet je dat, dan is er bij het booten nog niet veel aan
> de hand, want grub heeft een soort mini-shell waarmee je de regels van een
> bestaande optie aan kan passen met de naam van je nieuwe kernel (+ initrd)
> druk gewoon (een paar keer) op 'e' in grub en je kan je regeltje editen. Met
> 'b' boot je uiteindelijk.

> [...]

Hm, ja, het verkleint de plaatsen waar ik moet zoeken naar oplossingen
voor het probleem dat mijn nieuwe kernel niet wil booten. Het is een 6.4.8,
en na 'make' zijn er behalve bzImage, waarvan ik aanneem dat hij sowieso
zou moeten werken, ook nog een vmlinux.bin in arch/i386/boot plus een
vmlinux, een vmlinux.bin en een vmlinux.bin.gz in ./compressed. Vroeger
copieerde ik gewoon bzImage naar /boot en draaide lilo, maar nu schijn
ik een stap te missen. De bootpartitie is Reiserfs, en ik ben zelfs zo slim
geweest om Reiser niet als module te compileren :-)

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University, Faculty of Arts,        Dept. of Linguistics & AI