[linux] ACTIE! Bedrijven tegen softwarepatenten.

Koen de jonge koen op procolix.com
Vr Apr 29 09:43:27 CEST 2005

Omdat het nu werkelijk tijd is voor actie op het vlak van de
softwarepatenten forward ik de brief die ik gisteren van Harmen ontving
nu inline aan:

de ICT-kring Delft,
de Nederlandse Unix User Group (NLUUG) maillijst,
de Nederlandse Linux Gebruikers Groep maillijst
de Perl Mongers Amsterdam maillijst

In de hoop dat iedereen die ik ken die een bedrijf heeft dat geen baat
heeft bij softwarepatenten ook actie onderneemt! Als jouw bedrijf de
'VerklaringBedrijven' nog niet getekend heeft, regel dat dan nu!

Koen

Harmen van der Wal wrote:
Deze email staat in verband met de EU softwarepatentenrichtlijn. Ik
schrijf u omdat u namens ProcoliX onze VerklaringBedrijven
ondertekend heeft: http://wiki.vrijschrift.nl/VerklaringBedrijven

De beslissing over de softwarepatentenrichtlijn wordt nu binnen enkele
weken door het Europees Parlement genomen. Een coalitie van grote
bedrijven is er in geslaagd bij een toenemend aantal parlementsleden
de indruk te wekken dat alle bedrijven, groot en klein,
softwarepatenten willen.

Daarom ben ik bezig een groep ondernemers samen te stellen die daar
iets tegenover wil stellen. O.a. willen we met een delegatie
ondernemers een dag naar Brussel om daar met Europarlementsleden te
spreken. Zou u ervoor voelen daaraan deel te nemen?

Bijdragen aan de campagne kan ook op andere manieren:

- Het schrijven van brieven aan Europarlementsleden:
   http://www.softwarepatenten.be/schrijfactie/ep
   Of eventueel door het ondertekenen van een nog te schrijven
   gemeenschappelijke ondernemersbrief.

- Door als bedrijf achter de FFII te gaan staan:
   http://www.economic-majority.com/letters/index.nl.php
   De FFII co-ordineert de lobby tegen softwarepatenten.

- Door relaties aan te moedigen hetzelfde te doen. Als u nog
   ondernemers kent die ik voor deze campagne zou kunnen benaderen,
   laat me dat dan graag weten.

Laat me alstublieft weten welke mogelijkheden u voor uw bedrijf ziet
om in onze campagne te participeren. Bel me gerust als u vragen heeft.

Met vriendelijke Groet,
Harmen van der Wal.