[linux] Re: choken van WiFi

Bram Mertens M8ram op linux.be
Vr Apr 29 11:07:06 CEST 2005

On Thu, 2005-04-28 at 17:22 +0200, Daniel C. von Asmuth wrote:

> Wat ik doe is het pcmcia WIFI kaartje uit het slot trekken en weer terug
> steken. Dan doet-ie het meestal weer. In enkele gevalllen crasht Linux
> dan.

Bij m'n laptop is het WiFi kaartje ingebouwd maar zelfs afzetten en
later opnieuw opstarten hielp niet dus het probleem zal eerder bij de
router liggen.

Hoewel de release notes van de nieuwere firmware op de site van linksys
niets vermelden over dit probleem heb ik toch maar Roelands advies
opgevolgd en de firmware vernieuwd.

Een eerste poging om "grokking-the-gimp (22mb)" te installeren na de
upgrade mislukte weer (connection timed out) maar de netwerkverbinding
zelf bleef wel werken.

Sinds gisteren heb ik op m'n desktop apt-proxy draaien en het upgraden
van de aanwezige packages via bekabelde verbinding werkte perfect dus
dat lijkt me in orde.

Daarom heb ik eerst op m'n desktop grokking-the-gimp geïnstalleerd
(zodat het in apt-proxy cache aanwezig was) en daarna opnieuw
(draadloos) op de laptop. Ditmaal lukte het wel, zij het erg traag want
de download stopte meermaals.

Vreemd allemaal maar omdat er zoveel verschillende elementen betrokken
zijn zie ik niet goed hoe ik de oorzaak snel kan achterhalen. Voorlopig
werkt het dus ik hou het gewoon verder in de gaten.

Bedankt voor het meedenken.

Bram
--
# Mertens Bram "M8ram"   <M8ram op linux.be>          Linux User #349737 #
# debian testing            kernel 2.6.8-1-686     i686     512MB RAM #