[linux] problemen met kernels en netwerk onder suse 9.3

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Za Apr 30 09:13:37 CEST 2005

Na succesvolle installatie van suse 9.3 met de 2.6.11 kernel probeerde
ik een Win4Lin kernel op basis van 2.6.8 te compileren. Dat leverde op
zich niet veel problemen op, tenminste niet nadat ik ontdekte dat
in menu.lst de kernel- en root= parameters naast elkaar moeten staan.

Bij het booten van de nieuwe kernel krijg ik een aantal meldingen als

scsi_mod: version magic '2.6.11.4-20a-default 586 REGPARM gcc-3.3' should be '2.6.8-mywin4lin 586
gcc-3.3'

Als ik dan ben ingelogd blijkt de netwerkdriver (tg3 voor een broadcom NIC)
niet geladen te zijn, hoewel hij wel in de modules-libraries staat. OK,
dan maar ergens in rc.local frotten. Nu is het netwerk ook actief (waarom
laadt hij hem zelf niet???). Maar dan krijgt postfix het op z'n heupen
en meldt

Apr 30 08:22:14 oppeln postfix/master[3863]: fatal: config variable inet_interfaces: host not found: ::1

Klaarblijkelijk zie ik iets over het hoofd bij het installeren van de nieuwe kernel...

--

Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University, Faculty of Arts,        Dept. of Linguistics & AI