[linux] Re: problemen met kernels en netwerk onder suse 9.3

Za Apr 30 09:56:49 CEST 2005

On Sat, 30 Apr 2005, Hans Paijmans wrote:

> Na succesvolle installatie van suse 9.3 met de 2.6.11 kernel probeerde
> ik een Win4Lin kernel op basis van 2.6.8 te compileren. Dat leverde op
> zich niet veel problemen op, tenminste niet nadat ik ontdekte dat
> in menu.lst de kernel- en root= parameters naast elkaar moeten staan.
>
> Bij het booten van de nieuwe kernel krijg ik een aantal meldingen als
>
> scsi_mod: version magic '2.6.11.4-20a-default 586 REGPARM gcc-3.3' should be '2.6.8-mywin4lin 586
> gcc-3.3'

Verkeerde modules info. Ik bak normaal gesproken een kernel module alleen
onder de kernel versie waarop die moet draaien om dit soort
afhankelijkheden te voorkomen of zorg dat alle details goed wijzen maar
dat is waarschijnlijk meer (uitzoek) werk dan de juiste kernel gebruiken
en dan de modules compileren.

En dan hebben we het nog niet over het verschil in compiler (opties).

Missschien moet je je meer aan de hand laten houden door SuSE en geen
eigen kernels gaan bakken.

Hugo.