[linux] Re: Sounblaster 24bit

Za Apr 30 11:54:48 CEST 2005

On Sat, 30 Apr 2005, simwl wrote:

> 1 pc draait hier met Fedore Core1.
> In deze pc heb ik een Creative  24bit Soundblaster geïnstalleerd.
> Blijkt deze niet te werken onder Fedora Core1.

Was er een indicatie dat deze kaart goed werkt met Linux? Zo ja, waar? Heb
je deze machine ook up-to-date gemaakt? Er wordt namelijk nog wel eens wat
gefikst en zo.

Wat heb je verder aan hardware in de machine? Meerdere audi kaarten
tegelijk vergt soms wat creatief configureer werk.

Als het een PCI kaart is kijk eens in /proc/bus/pci/devices. Kijk verder
in /var/log/messages en zo voor wat details waar iemand wat mee kan. Deze
melding is te algemeen om er veel mee te kunnen doen.

> Wie heeft het zelfde probleem (gehad) en kan mij een nutige tip geven.
> (Waarschijnlijk heeft Fedore Core3 het zelfde probleem met deze
> Soundblaster ????  ).

FC1 draait met een 2.4 kernel en FC3 met een 2.6 kernel dus op 1 hoop
schuiven lijkt me niet juist. Nee heb je. Ja kun je krijgen.

Hugo.