[linux] Re: Kernel compileren. (Was: Shortcut key toekennen aan een macro in OpenOffice)

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Aug 4 11:30:05 CEST 2005

On Wed 03 Aug 2005, Roeland Th. Jansen wrote:

> vind je dat niet vreemd dan ?

Ik wel

> hier hobbelen alle machines 2.6, met uptime uitschieters van 160 dagen

paul op webserver:~$ uname -r
2.6.5-rc3
paul op webserver:~$ uptime
 11:23:27 up 456 days, 17:29,  1 user,  load average: 0.03, 0.03, 0.01

Da's een colocated doos, doet zo'n 100GB per maand, draait mail, mysql,
apache, php.

Uptime had een maandje meer kunnen zijn als ik niet per ongeluk "init 0"
in de verkeerde window getikt had ooit :-(  Gelukkig was het systeem
weer vlot geboot daarna, dankzij de medewerking van de xs4all zaal
beheerder :) Het had ook via de powerboot gekund, maar ik had de
toegangscodes toen niet bij de hand (oeps).

> ofzo. 'k weet het niet maar 2.6 is een makkie, zeker als de rest van je
> systeem ook up to date gebracht is voor 2.6 kernels.

Ik moet wel zeggen dat we minder sukses hebben met 2.6 en Dell rackmount
spul, die gaan dan vaak spontaan hangen, blijkbaar wachtend op
het SCSI gebeuren.

Paul Slootman