[linux] Re: Systeem upgrade, hoe daarna de homedir?

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Di Aug 30 15:43:30 CEST 2005

Julien J.M. Michielsen wrote:

>En, hoe doen jullie het de home- dir consistent met de rest van het systeem
>te houden en ook de waardevolle spulletjes intact te houden?

Ik gebruik geen KDE of Gnome, dat scheelt al een hoop. Bij mijn laatste
upgrade hab ik .fvwm95rc met de hand bijgewerkt en .xinitrc vervangen
door een nieuwe versie. Meer config files die van belang zijn voor X
heb ik niet.

Kijken wat het systeem in /etc/skel/ neerzet kan interessant zijn, wat
daarin staat wordt (in elk geval bij Slackware) in de homedir van een
nieuw aan te maken user gezet.

Verder heb ik uiteraard complete backups van het oude systeem gemaakt,
en staat /home op een aparte partitie die ik bij herinstallatie niet
laat mounten maar achteraf pas in fstab zet.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html