[linux] Re: Mirror data naar een andere disk

Vr Dec 2 23:32:24 CET 2005

On Fri, 2 Dec 2005, Jelle Boomstra wrote:

> ja rsync gebruiken. er is geloof ik ook ee versie van rsync die speciaal voor
> backups ed is. DAt is handig, dan kan je een zooitje oudere versie in een
> subdirectory bewaren. rsync regelt dan het doordraaien van de oude versies.

rsyunc is hier niet handig. rsync moet namelijk alles lezen via een
netwerk om er achter te komen wat er gesynchroniseerd moet worden over
hetzefde netwerk.

Dan kan je net zo goed gelijk een copy opdracht doen. Scheelt tijd en
bandbreedte.

Als Unison doet wat je wilt dan zie ik niet in waarom je bang bent voor
bidirectioneel mogelijkheden.

Hugo.