[linux] Re: samba (2)

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Ma Dec 19 15:43:49 CET 2005

H. van Dijk wrote:

>En ik heb 2 pc's. Een met XP en een met Ubuntu Hoary (=debian).
>Als ik de gedeelde map (=SharedDocs) in XP wil bekijken, krijg ik
>steeds:
>
>Kan locatie smb://"Gebruikersnaam"@192.168.0.1/"Gedeelde map"/"Map" niet
>weergeven. Er is geen standaardactie geassocieerd met ...
>Tussen de aanhalingstekens staat steeds wat ik daarvoor in een venster
>heb ingevuld.
>
>2. Kan ik ook een gedeelde map maken in de fat32-partitie? XP wwarschuwt
>dat ik al een gedeelde map heb als dat probeer.
>
>Hein van Dijk

raar. ik heb hier een leuke mix van linux windows 98/2000/xp en macosx
en ken dit probleem niet.
maar ik gebruik ook nooit smb:// maar gewoon smbfs of cifs in
/etc/fstab, en credentials.

zou het komen door de veelvoud aan quotes?
"bla"/"bla" mag niet, "bla/bla" mag wel

officieel mag je een windows share maar met 1 level definieren, dus wel
\\pc\level1\ maar niet \\pc\level1\level2\

je mag zowel ntfs als fat32 als fat16 als ... van veel shares voorzien,
zelfs als de ene binnen de andere ligt maar met bijvoorbeeld andere
privileges:

\\pc\hiermagalles -> writeable
\\pc\\hiermagalles\maardatniet ->  readonly

groet,
paul.