[linux] Re: DVD problemen

Zo Feb 6 23:51:03 CET 2005

On Sun, Feb 06, 2005 at 11:24:32PM +0100, Harold Knibbe wrote:
> Dit zijn de uitkomsten

> Het is duidelijk hoe je de DMA aan zet, kunnen jullie ook vertellen hoe
> je hem weet uit zet? Of misschien dat jullie me kunnen vertellen welke
> van a,b,c,d, aan en uit moet staan.

van de harddrives wordt standaard DMA aangezet, tenzij het een bekende
problematische drive is, in dat geval wordt het afgezet.

SUSE zelf zet default DMA niet aan op optical drives.

mijn gok is dat op de 2e controller je CD en DVD zitten. zet daar DMA
maar aan (kan met hdparm) -- werkt dat goed, dan spijker je dat aan in
YaST.

--
http://www.linux-it.nl