[linux] Re: Vanuit Linux VPN naar Windows

Theo v. Werkhoven twe-nllgg op ferrets4me.xs4all.nl
Ma Feb 7 23:58:37 CET 2005

Unix-date: 1107811736 (07/02/05, 22:28 ships time), Chief Engineers log.
  While performing routine maintenance on the Mutt 1.5.6i communications
processor array, this remarkable string of ASCII by
CecilWesterhof op xs4all.nl caught my eye.

> Tot nu toe heb ik nog niet echt veel met VPN gewerkt. Sowieso alleen van
> Windows naar Windows. Ik moet nu weer zo'n connectie leggen. Dit keer
> zou ik echter ook vanuit Linux een connectie naar het Windows netwerkt
> willen leggen. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit een beetje te
> doen?

Ik heb dit als test voor een evt toekomstige service op de zaak met
OpenVPN opgezet van thuis naar kantoor. Probleemloos moet ik zeggen.
Het enige dat ik nodig had van de netwerk admin was port 5000 die
door de proxy gelaten moest worden, daarna kon ik thuis het
(gesharede deel van) intranet benaderen.
De routers thuis of elders hoeven ook niet speciaal geconfigureerd
te worden voor OpenVPN, als data op port 5000 (of een andere port die
je er voor aanwijst) van buiten naar binnen kan is het goed.

Theo
--
Theo v. Werkhoven    Registered Linux user# 99872 http://counter.li.org
ICBM 52 13 26N , 4 29 47E.     +      ICQ: 277217131