[linux] Sendmail weigerachtig

Erik van der Meulen e.van.der.meulen op avondel.nl
Di Feb 8 10:30:07 CET 2005

Beste mensen -

Ik ben een nieuwe server aan het inrichten, ter vervanging van mijn oude
mail server (hardware is oud en nooit berekend op de hoeveelheid werk
die spamassassin tegenwoordig heeft hier...)
De nieuwe server (Debian Sarge) draait sendmail 8.13.2 en de oude
(Debian Woody) draait sendmail 8.12.3.

Ik heb handmatig de sendmail configuratiebestanden over gezet naar de
nieuwe server en alles lijkt in eerste instantie zonder problemen te
genereren. Echter, als sendmail eenmaal opgestart is, weigert het
hardnekkig mail te bezorgen, intern noch extern.

Mijn 'mailq' geeft:

  j0U08qt1021719       59 Sun Jan 30 01:08 erik
                   (Deferred: Connection refused by [127.0.0.1])
                                 erik

-achtige meldingen.

Iemand enige suggestie wat ik over het hoofd gezien kan hebben?

Bij voorbaat dank!

--
  Erik van der Meulen <e.van.der.meulen op avondel.com>