[linux] Re: growisofs gooit verschillende dirs door elkaar

Bram Mertens M8ram op linux.be
Ma Feb 7 21:16:33 CET 2005

On Mon, 2005-02-07 at 17:16 +0100, D.J. van Enckevort wrote:
[...]
> Als je de structuur van /data/ wilt behouden dan moet je als source
> directory ook /data/ opgeven. Als je /data/dir1/ /data/dir2/ opgeeft
> vertel je dat hij de inhoud van die twee directories moet nemen, maw.
> dan zit je 1 niveau te diep te werken... Het juiste commando is dus:
>
> growisofs -Z /dev/hdc -R -J /data
>
> Als je echter data in /data hebt staan die je niet mee wilt nemen dan
> moet je die met de exclude commando's van mkisofs uitsluiten, of
> wellicht handiger, maak je een tijdelijke structuur met symlinks aan van
> alleen die dirs die je wilt hebben.

Dank je, blijkbaar doe ik dus iets fout met die exclude opties (zie ook
'n andere mail), als ik het volgende commando geef worden de -x
genegeerd:
growisofs -Z /dev/hdc -R -J -x /data/dir-exclude1/
-x /data/dir-exclude2/ /data/

Volgens de man-page van mkisofs moet de uitleg van de opties -m en -x
aangepast worden, wat ik ook probeer het lijkt of deze opties niet meer
gerespecteerd worden...

Nog even iets anders geprobeerd, de optie -exclude-list lijkt wel te
werken! de dirs die er niet bij mogen in een textbestandje gezet en dan:
growisofs -Z /dev/hdc -R -J -exclude-list /tmp/excludedvd.txt /data/

(de truuk met symlinks lukt niet omdat het een FAT32 filesystem is...)

Paul: jouw methode werkt natuurlijk ook maar op deze manier vermijd ik
extra mv's op cp's.

Allemaal bedankt!

Bram
--
# Mertens Bram "M8ram"   <M8ram op linux.be>          Linux User #349737 #
# debian testing            kernel 2.6.8-1-686     i686     512MB RAM #