[linux] Re: OT: C-vraagje

J. mailing-lists op xs4all.nl
Vr Feb 11 23:46:19 CET 2005

On Fri, 11 Feb 2005, Hans Paijmans wrote:

> Ze hadden eerst mij voor die Fiat-reclame aangezocht - of was het Ford?
> Enniewee, ik mocht niet van mijn vrouw.

> Ik heb lang de gewoonte gehad om zelfgekozen identifiers strikt
> in het Nederlands te houden, om voor de studenten het verschil tussen
> keywords en standaardbibliotheken aan de ene kant en zelfgekozen
> variabele- en functienamen aan de andere kant te onderstrepen.
>
> Er is dus some system in my madness.

Kerel, als ik zo vrij mag zijn, nu ik je toch aan de lijn heb...

Ik wil/moet mij nog wel eens inlaten met nlp praktijken O.a. een
language guesser in C geschreven `ngram distributies' etc..,

ehm... ok, ik heb een aantal dagen geleden een vraag gesteld over ispell
en spell volgens mij weet jij daar wel 't antwoord op.

Hieronder de originele vraag:

Als ik met de oude spell op de command-line het volgende geef:
~: echo abundantly | spell -v

Dan krijg iets te zien in de trand van:
+ly abundantly

Nu will ik hetzelfde effect met ispell verkrijgen maar ik kom niet echt
wijs uit de vele opties van ispell bijv.:
~: abundantly | ispell -c
abundantly abundant/Y

Ik krijg nu niet de affix te zien en da's nu net wat ik wil. Dus met
ispell alle affixes voor woord X printen...

Mocht 't nie zo zijn, toch alvast bedankt...

Groet, J.