[linux] Re: Digitale versie Computable alleen voor Windows

J. mailing-lists op xs4all.nl
Zo Feb 13 23:41:38 CET 2005

On Sun, 13 Feb 2005, Jan Gnodde wrote:

> Ik heb ze al een emailtje gestuurd, waarin ik mijn
> teleurstelling uit, en het verzoek doe het tijdschrift in
> bv. pdf-formaat uit te geven.
>
> Jan.

Heel verstandig, het zinio formaat heeft een paar heel leuke DRM
caveat's.

1 kopie per pc. Ff naar een andere pc uploaden gaat wel, maar de zinio
reader kan 't nie leze.. Dus ff op cd'tje branden.. dacht 't nie..

Max 3 downloads per magazine die gemidd. zo'n 15/30mb groot zijn. Daarna
moet je extra betalen voor ieder kopie die je hebt/download.

Het is niet meer dan een gesloten bestandsformaat dat al veel te oud is
en weer opnieuw afgestoft is voor marketingdoeleinden.

Ik heb nooit begrepen waarom het Mac Developer Journal op die manier
verspreid wordt. Kritiek is dan ook rijkelijk aanwezig op het internet.

Toegevoegde waarde -1.

J.