[linux] Re: routing

Bernard Speekenbrink bernards op xs4all.nl
Do Feb 17 01:33:26 CET 2005

> Weet iemand een truuk om er voor te zorgen dat traffic voor ip-adres a
> dat binnenkomt op interface x ook via x er uit gaat? Er is namelijk ook
> 'n interface b. Het probleem is dat als je een default route zet, dat
> dan altijd dezelfde interface gebruikt wordt.
>

> Folkert van Heusden

Dag,
Voor dit soort zaken raad ik je de uitstekende Linux Advanced routing &
traffic control Howto aan. Hierin staat duidelijk uitgelegd hoe je o.a
dit probleem oplost. In het kort komt het erop neer dat je met iproute2
tables aan een netwerkinterface koppelt. In deze tables kan je routing
informatie opgeven die dan alleen voor de desbetreffende interface gelden.
Bernard