[linux] Re: 3?

Folkert van Heusden folkert op vanheusden.com
Zo Feb 20 21:05:44 CET 2005

> Misschien omdat de totale query time dan wel eens heel erg lang zou
> kunnen worden wanneer de eerste 3+ server niet reageren?
> Bij 3 retries en 3 nameservers kan het tot 81 seconden duren voordat de
> resolver zeker weet dat hij een "Host name lookup failure" kan uitspuwen.

D'r staat me bij dat die queries parallel gedaan worden.
Hmmm, nee, gebeurd niet. Sterker nog: als de eerste 'not found' zegt, dan
worden de rest niet eens aangeroepen zo lijkt het (met dank aan tcpdump).

Folkert van Heusden

Op zoek naar een IT of Finance baan? Mail me voor de mogelijkheden!
|UNIX admin? Then give MultiTail (http://vanheusden.com/multitail/)|
|a try, it brings monitoring logfiles to a different level! See    |
|http://vanheusden.com/multitail/features.html for a feature list. |