[linux] Re: 3?

Jaco Bosma jkbosma op hetnet.nl
Zo Feb 20 22:23:16 CET 2005

Folkert van Heusden schreef:

> D'r staat me bij dat die queries parallel gedaan worden. ... Hmmm,
> nee, gebeurd niet. Sterker nog: als de eerste 'not found' zegt, dan
> worden de rest niet eens aangeroepen zo lijkt het (met dank aan
> tcpdump).

Een resolver doet volgens mij de queries achter elkaar. Name servers
doen hun queries wel tegelijk.
'Not found' lijkt me een bevestiging dat het gevraagde adres niet
bestaat. Het heeft voor de resolver dan geen zin om dan nog een andere
NS te proberen. Bij een timeout kan dat wel zin hebben (de eerste NS
heeft het te druk of ... ).

Groeten,

Jaco