[linux] Grub boot niet

Onno onno op gorgoz.org
Zo Feb 20 21:35:02 CET 2005

Hoi,

Het leek mij wel leuk mijn grub boot menu te versieren met een leuk
plaatje. De geinstalleerde versie van grub had hier echter nog een
ondersteuning voor. Echter de huidige .deb package had wel al die
ondersteuning. Dus grub-install gedraait en gereboot. En welja.... een
mooi plaatje als achtergrond van het menu. Ik kies mijn favorite OS
en..................... geen bootend os (Debian sarge/sid).

Ik heb nog even met vanuit de grub commandline zitten werken. Ik kan
* de boot partitie benaderen (alle files lezen etc)
* zelfs een nieuw plaatje als achtergrond kiezen
* booten naar windo$ via de chainloader.
Maar na het riedeltje

root (hd0,0)
kernel /vmlinuz-2.6.8-athlon root=/dev/md0 ro md=0,/dev/hde3,/dev/hdg1
initrd /initrd-2.6.8-athlon
boot

gebeurt er weer niets (Alle bestands namen kloppen, ik gebruik hiervoor
<tab>completion
Iemand enig idee, wat er mis is of (liever nog) wat ik kan doen, om weer
gewoon te kunnen booten naar mijn Fav OS?

bedankt,
Onno