[linux] Re: dvd lezer: ziet 'm niet. boot-cd erin,reboot -> gezien. Balen ...

Za Feb 26 09:45:07 CET 2005

Aldus schreef Julien Michielsen op Sat, Feb 26, 2005 at 07:41:39AM +0100:
> Huidige leesbaarheid van mijn dvd-lezer:
> su -c "mount -t iso9660 /dev/hdc /cd"
> Password:
> mount: /dev/hdc is not a valid block device
>
> eruit, eigen dvd erin: dvd foutloos gelezen.  Waarom wordt de lezer
> alleen gezien wanneer er een opstartbare dvd in ligt? Mogelijk is de
> hoge leescapaciteit van de Sony (die ik had gekregen na een vroegtijdig
> sterven van mijn MSI) met mijn niet al te verse Award 4.51 bios een
> probleem?

IDE geeft altijd problemen. Of de kernel je drive herkent hangt af van
de chipset, de kernel versie en of de juiste modulen geladen zijn, maar
niet van het BIOS.

Ik krijg ook de bovenstaande melding. Mijn kernel heeft nu geen IDE
module.

Na het laden van de ide-detect module herkent de kernel de drive en
als ik nu een mount commando geef, wordt dat begroet met
/dev/hdc: Input/output error (er zit geen schijf in de drijf).

Suc6,

Daniel

--
		Waar is Volkert wanneer je hem nodig hebt?