[linux] Re: crash redhat

Zo Feb 27 09:53:53 CET 2005

Aldus schreef John van der Velden op Sun, Feb 27, 2005 at 12:26:04AM +0100:

> [...]

Uitgesloten is een groot woord.

> En een rescue flop is pok ik denk in middels te oud.

Een beetje flop kan wel tien jaar oud worden.

> En een knoppix heb ik ook niet in huis.

De CD van de distro? Als die niet wil booten dan zou er toch iets
met de hardware aan het handje kunnen wezen.

> Ik heb ook nog een debian server.
> Kan ik deze ide schijf dan hierin hangen??

Alleen als die een IDE controller heeft. (en dan nog zult u de computer
eerst uit moeten zetten, want IDE ondersteunt geen plug-n-play).

> En kan ik deze gewoon mounten als ????

Dat ligt eraan, in welke mate de info op uw schijf is beschadigd (zie boven).
De professionele oplossing is om eerst de schijf te kopieren met dd, alvorens
te proberen met fsck de schade te herstellen, omdat bij een zwaar beschadigd
file system fsck het probleem niet meer kan oplossen, maar juist erger maakt.

Suc6,

Daniel

--
		Waar is Volkert wanneer je hem nodig hebt?