[linux] Debian installeren met een USB Pegasus netwerkkaartje

Didier Collard didiercollard op gmail.com
Zo Feb 27 13:34:56 CET 2005

Ik probeer Debian (testing) te installeren met de minimal cd.
Alles goed, totat hij het netwerkkaartje moet laden.
Ik had bij een andere distro (daar werkt ie ook niet goed) gezien dat
hij de Pegasus
module moet laden. Ik heb dat aangegeven en de module wordt geladen.
Via DHCP een ip adres verkrijgen lukt ook, maar naar 1 minuut verschijnt
er dit in de logfiles:

NETDEV WATCHDOG : eth0: transmit timed out
/drivers/usb/net/pegasus.c: eth0: Tx timed out

Weet jullie hoe dit kan komen?

Ik probeer het op een oude Laptop (Toshiba 230 CX), met een pentium 1
mmx en 64 mb geheugen. Het kaartje is van een onbekend merk, en zit op
een usb 1.1 poort aangesloten. Het is 10/100 mbit kaartje.

--

Didier Collard