[linux] Re: bevestigiging ontvangst mail berichten bestaand mail-protocol?

Ma Feb 28 22:47:00 CET 2005

On Mon, Feb 28, 2005 at 10:40:40PM +0100, Julien Michielsen wrote:
> Kon je het per zender aan/uit zetten, dan zou ik het kunnen gebruiken
> voor die kennissen. Op deze manier ga ik het niet gebruiken: stel je
> voor dat ieder die op de lijst post een N-tal antwoorden krijgt dat
> Pietje Puk zijn posting heeft gelezen. Op die manier is het antwoord op
> mijn vraag dus eerder nee, (En zonder specificatie per correspondent
> vind ik het net als jou een zinloze optie.

het is zowiezo een onzinnige optie. er staat namelijk nergens dat je de
mail gelezen hebt. net zoiets als een aangetekende brief die je
verstuurt met ontvangstbevestiging. de brief kan wel gelijk daarna de
shredder in gaan.... het enige wat je weet (en aardig nutteloos) is dat
de brief aangekomen is. als je kennis(sen) dat willen weten dan kan je
voor een soort delivery status notification gaan. (ook dat is IMHO een
inbreuk op mijn privacy....)

daarnaast:

sommige braindead software hebben standaard een preview ane open staan.
als je de software start -- hops gelijk mail voor je kiezen ... wie weet
een plaatje die anderen niet mogen zien. mail geopend 'dus gelezen',
terwijl jij net in grote paniek de mail dicht probeert te klikken.

mijn persoonlijke idee is dat anderen geen klap te maken hebben met mijn
moment(en) van het lezen van mail. ook niet als het kennissen zijn.

maargoed da's mijn mening dan ;-)

--
http://www.linux-it.nl