[linux] Re: Vreemd probleem met opstarten Firefox via <Alt>+<F2>

Peter Vollebregt peter.vollebregt op oracle.com
Vr Jul 8 13:24:35 CEST 2005

Cecil Westerhof wrote:
>Ik werk met SUSE 9.2 en KDE. Ik start vaak programma's op door
><Alt>+<F2> te drukken en dan het commando in te typen. Daar heb ik
>behalve bij Firefox geen problemen mee. Als ik Firefox via het menu
>opstart of in een terminal 'firefox' intype. Start Firefox zonder
>problemen op. Als ik met <Alt>+<F2> 'firefox' invoer start firefox niet
>op. (Firefox wordt wel aangeroepen, amders zou je namelijk een
>foutmelding krijgen.)
>Heeft iemand een idee wat er hier aan de hand kan zijn?

Cecil,

Is het pad niet gewoon anders?

Mozilla werkte altijd met wrappers om op te starten, vooralom problemen
op te vangen als het kunnen opstarten van een tweede scherm via een
remote call. Firefox zal dezelfde trucjes kennen.

Bij mij in 9.3 geeft whereis firefox
firefox: /usr/bin/firefox /opt/MozillaFirefox/bin/firefox.sh
/usr/share/man/man1/firefox.1.gz

Peter Vollebregt