[linux] Re: Debian: unmet dependencies

Ton Boelens ton.boelens op gmail.com
Za Jul 9 10:51:43 CEST 2005

2005/7/9, Hugo van der Kooij <hvdkooij op vanderkooij.org>:

> Wellicht is het nuttig om EXACT aan te geven wat je hier hebt gedaan. Want
> het lijkt er sterk op dat je vanaf knoppix aan het overschakelen bent
> naar een andere distributie en dat gaat niet zomaar.
>
> Hugo.

Ik heb opgestart vanaf een Knoppix 3.1 CD, de laatste versie die vanaf
een 'legacy Boot-image' opstart.

Vervolgens heb ik knx-hdinstall gedaan om Knoppix op de HDU te zetten.

Ik heb de fstab aangepast, zodat ik mijn /home-partitie weer kan
gebruiken. (Gelukkig staat dat er allemaal nog op.)

Ik heb de sources.list veranderd in:

deb ftp://ftp.nl.debian.org/debian/ stable main contrib non-free
deb-src ftp://ftp.nl.debian.org/debian/ stable main contrib non-free
deb http://security.debian.org/ stable/updates main contrib non-free

Hierna heb ik apt-get autclean gedaan, apt-get update en hierna
apt-get dist-upgrade.

Als ik dan hierna apt-get install getmail bijvoorbeeld doe, krijg ik
de foutmelding met de unmet dependencies.

Ik ben bereid om desnoods 1 voor 2 met dpkg al die pakketjes te
verwijderen om dit op te kunnen lossen, want dan kan ik tenminste weer
werken. (Dit is geen test-pc.)

--
Kind regards,

Ton Boelens