[linux] Re: Debian: unmet dependencies

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Za Jul 9 11:10:33 CEST 2005

On Saturday 09 July 2005 10:51, Ton Boelens wrote:
> Ik heb opgestart vanaf een Knoppix 3.1 CD, de laatste versie die vanaf
> een 'legacy Boot-image' opstart.
>
> Vervolgens heb ik knx-hdinstall gedaan om Knoppix op de HDU te zetten.
>
> Ik heb de fstab aangepast, zodat ik mijn /home-partitie weer kan
> gebruiken. (Gelukkig staat dat er allemaal nog op.)
>
> Ik heb de sources.list veranderd in:
>
> deb ftp://ftp.nl.debian.org/debian/ stable main contrib non-free
> deb-src ftp://ftp.nl.debian.org/debian/ stable main contrib non-free
> deb http://security.debian.org/ stable/updates main contrib non-free

Zoals Hugo al zei: je kan niet direct van knoppix naar debian overstappen, en
de problemen die je krijgt heb ik ook wel eens gehad toen ik hetzelfde
probeerde.

Knoppix <> Debian, die andere sources doen je nu de das om.

Ik snap niet precies wat er niet werkt aan een netinstall cd of reeks floppen
er instopppen (nog één? ik kreeg die 2e er al nauwelijks bij in:-) en
daarvanaf booten en installeren. mocht je dan niet met grub op kunnen
starten, dan kan je altijd nog met je knoppix cd booten, de schij[f|ven]
mounten, chroot naar de orginele root en met base-config (of hoe het precies
ook heet) de installatie afmaken.
Maar dan moet je wel je bootprobleem daarna nog oplossen. Misschien kunnen we
je daar bij helpen?

> Hierna heb ik apt-get autclean gedaan, apt-get update en hierna
> apt-get dist-upgrade.
>
> Als ik dan hierna apt-get install getmail bijvoorbeeld doe, krijg ik
> de foutmelding met de unmet dependencies.
>
> Ik ben bereid om desnoods 1 voor 2 met dpkg al die pakketjes te
> verwijderen om dit op te kunnen lossen, want dan kan ik tenminste weer
> werken. (Dit is geen test-pc.)
Ja je zou ook het basesystem kunnen installeren + alles wat nodig is om te
booten, opnieuw opstarten en verder gaan met het installeren van
noddzakelijke pakketten. ongeveer wat de debian installer doet...

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra

http://linux-studie.nl