[linux] Re: Debian: unmet dependencies

Ton Boelens ton.boelens op gmail.com
Za Jul 9 12:06:19 CEST 2005

Op 9-7-05 heeft Hugo van der Kooij<hvdkooij op vanderkooij.org> het
volgende geschreven:

> Tja zet het eens op een rijtje:
>  1. Je hardware is 10 jaar oud en daar schijn je niets aan te willen doen.

Ik heb n.a.v. deze ellende al een nieuwe laptop gekocht. Het BIOS van
de oude pc is in ieder geval niet meer te upgraden.

>  2. Je begint een Knoppix installatie te verbouwen door opeens Debian
>     sources aan te wijzen. (Verbouwen is hier eigenlijk een te mild
>     woord.)

Inderdaad. Is Knoppix dan niet Debian-based?

> Volgens mij heb je alles gedaan om jezelf in de nesten te werken.
>
> Los dus eerst je hardware probleem op voordat je er over denkt om iets
> anders op die bak te zetten.
>
> Als je niet aan de hardware wil sleutelen ga dan tenminste niet proberen
> allerlei vage upgrade methodes toe te passen die zelfs op goede hardware
> niet werkt.

Mijn conclusie is dus gewoon: op die bak is geen Debian meer te
installeren. Dus dan kan hij weg.

--
Kind regards,

Ton Boelens