[linux] Re: Debian: unmet dependencies

Ton Boelens ton.boelens op gmail.com
Za Jul 9 12:10:56 CEST 2005

Op 9-7-05 heeft Jelle Boomstra<nllgg op nietsch.dds.nl> het volgende geschreven:

> Zoals Hugo al zei: je kan niet direct van knoppix naar debian overstappen, en
> de problemen die je krijgt heb ik ook wel eens gehad toen ik hetzelfde
> probeerde.
>
> Knoppix <> Debian, die andere sources doen je nu de das om.

Duidelijk. Is het niet mogelijk om binnen Knoppix eerst alle
pakketten, behalve de base-install te verwijderen en van daaraf te
beginnen? Of heeft iemand misschien nog een Woody-CD die niet met Grub
of ISOLinux werkt?

> Ik snap niet precies wat er niet werkt aan een netinstall cd of reeks floppen
> er instopppen (nog één? ik kreeg die 2e er al nauwelijks bij in:-) en
> daarvanaf booten en installeren. mocht je dan niet met grub op kunnen
> starten, dan kan je altijd nog met je knoppix cd booten, de schij[f|ven]
> mounten, chroot naar de orginele root en met base-config (of hoe het precies
> ook heet) de installatie afmaken.

Dat heb ik geprobeerd, maar werkte ook niet. Ik kreeg allerlei vage
foutmeldingen over dat hij niet naar /dev/null kon schrijven als ik
Lilo probeerde te installeren.

> Maar dan moet je wel je bootprobleem daarna nog oplossen. Misschien kunnen we
> je daar bij helpen?

{Zucht!} Ik denk dat ik maar gewoon de pc ga afschrijven. After all,
hij heeft ruim 9 jaar trouw dienst gedaan. (Ik heb er nog 3)

> Ja je zou ook het basesystem kunnen installeren + alles wat nodig is om te
> booten, opnieuw opstarten en verder gaan met het installeren van
> noddzakelijke pakketten. ongeveer wat de debian installer doet...

Dat zou nog wat zijn! Dan beginnen met een oude Woody-CD. Heren, in
ieder geval bedankt voor het meedenken.

--
Kind regards,

Ton Boelens