[linux] Re: Erg grote uploads naar een apache server

Marc Fellman marc.fellman op gmail.com
Di Jul 19 13:41:20 CEST 2005

Op 19-7-05 heeft Cecil Westerhof<CecilWesterhof op xs4all.nl> het
volgende geschreven:
> Een kennis heeft een probleem met erg grote uploads. (Tot 1 GB.) Dit
> moet met http. (Zijn gebruikers zijn Windows en Mac gebruikers die niets
> mogen installeren op hun PC's.) Het systeem waar naartoe wordt geupload
> is een Mac met een Apache server.
> Ik neem aan dat de timeout die in Apache default op 300 seconden staat,
> moet worden verhoogd. Is dit genoeg, of moeten er ook nog met andere
> dingen rekening worden gehouden?
> Is het trouwens mogelijk om dit in een (PHP) script te doen? Dit om te
> voorkomen dat alle connecties zo lang zijn.

Lijkt me wel erg stoer om dergelijke bestanden via http te doen.
Misschien is webdav een oplossing? (of FTP?) Volgens mij zou een
recente Windhoos versie wel met webdav moeten kunnen werken. Als je
het met PHP doet en verschillende gebruikers proberen het allemaal
tegelijkertijd dan heb je een veelvoud van die 1 Gb nodig (volgens
mij).

Marc

> --
> Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>

--
Met Vriendelijke Groet / With Kind Regards

Marc Fellman