[linux] Re: Erg grote uploads naar een apache server

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Di Jul 19 14:24:41 CEST 2005

Op di, 19-07-2005 te 13:41 +0200, schreef Marc Fellman:
> Op 19-7-05 heeft Cecil Westerhof<CecilWesterhof op xs4all.nl> het
> volgende geschreven:
[knip]
> Lijkt me wel erg stoer om dergelijke bestanden via http te doen.
> Misschien is webdav een oplossing? (of FTP?) Volgens mij zou een
> recente Windhoos versie wel met webdav moeten kunnen werken. Als je

Dat is wat hij aangaf. Zelfs FTP is geen optie. (Dat was mijn eerste
voorstel naar hem toe.)

> het met PHP doet en verschillende gebruikers proberen het allemaal
> tegelijkertijd dan heb je een veelvoud van die 1 Gb nodig (volgens
> mij).

Met PHP (of een andere scripting taal) zou je in principe met semaforen
kunnen werken, waardoor maximaal een persoon tegelijkertijd een groot
bestand kan uploaden. (Er even vanuitgaande dat de timeout vanuit een
cgi-script is aan te passen.)

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>