[linux] Re: Windows booten van /dev/hdc3 via lilo?

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Wo Jul 20 12:45:10 CEST 2005

On Wednesday 20 July 2005 12:35, joop gerritse wrote:
> Zie subject. Er zijn mensen die zeggen dat het helemaal niet kan. Ik heb
> het geprobeerd (met boot-as 0x80) en het boot in ieder geval niet (het
> hangt, en doet niets), dus misschien kan het inderdaad niet.
>
> Ik heb geen ruimte meer beschikbaar op mijn eerste HD-- weet iemand of het
> op een andere manier misschien lukt? Ik las ergens een toespeling dat het
> zou kunnen "door lilo te recompileren", maar daar stonden weer geen details
> bij.

Een tijd terug heb ik dergelijke truuk gedaan door een laptop vanaf twee
verschillende windhoos partities (maar wel hda dus je zou pech kunnen hebben)
te laten booten. Een derde partitie met een kleine linux installatie zat er
ook bij om grub een plek te geven waar hij zijn configuratie file kwijt kon
(efficient ruimtegebruik ja:-).

Met grub kan je in een van je boot secties de partitie als windows bootable
zetten (of iets dergelijks, weet de precieze details neit meer) en dan werkte
het. Bij mijn weten kan  lilo dat niet, dus zal je toch eens grub moeten gaan
leren...

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra