[linux] Re: Windows booten van /dev/hdc3 via lilo?

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Wo Jul 20 14:59:48 CEST 2005

On Wednesday 20 July 2005 15:00, Liset wrote:

> Kan zijn dat ik iets erg gecompliceerds mis in je configuratie,
> maar gewoonlijk kun je in /etc/lilo.conf aangeven van welke "other" er
> geboot moet kunnen worden.
> Met het commando lilo schrijf je dan je nieuwe instellingen weg.
> (Of dat nou "lilo compileren" is ...)

# Windows 95 bootable partition config begins
other = /dev/hdc3
label = Windows-95
master-boot
#boot-as=0x80
# Windows 95 bootable partition config ends

(hier heb ik overigens master-boot geprobeerd i.p.v. boot-as, maar dat werkte
ook niet). Ik denk eigenlijk dat het de Win boot zelf is, waardoor het niet
gaat.

O ja, en vziw heb ik geen enkele keer vergeten lilo te draaien (dat zou
natuurlijk ook nog kunnen)

--
Joop Gerritse
Mühlenstraße 11